A bezárt mellékvonalak közül egyedül a Nagyatád – Somogyszob viszonylatban nőtt a utasszám
Ebből az adatból is látszik, hogy a két település között ingázók nem kirándulóvonatnak használták a járatot. A nyáron bezárt tíz mellékvonalon egyedül ezen a vonalon nem csökkent az utasszám, máshol a felére csökkent. Azért egy járatot így is megszüntetnek.
Mint már sokszor írtunk róla, augusztus elsején az úgynevezett közlekedésimód-váltás mellett döntött a MÁV (és a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium) tíz mellékvonal esetében, köztük a Nagyatád – Somogyszob vonalon is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a két település között megszűnt a vasúti személyszállítás, helyette busszal kénytelenek az emberek utazni a rossz minőségű, négyszámjegyű útvonalon.
Az önkormányzat közérdekű adatigényléssel fordult a megfelelő szervekhez, ahol kiderült, hogy 2022-ben a viszonylatban 66 ezernél is több jegyet adott el a MÁV, tehát igény volna a vasútra.
Ez világosan látszik az eladott menetjegyek számából, hisz az emberek munkába, iskolába járnak, orvosi ellátásért, egyéb ügyeiket intézni. Most a Közlekedő Tömeg közérdekű adatigényléséből kiderült, hogy a közlekedésimód-váltás előttinél is több jegyet adott el a MÁV a vonatot helyettesítő pótlóbuszra. Számszerűen: 2023 júniusában 1987 jegy fogyott a pénztáraknál (pedig már is viszonylag ritka vendég volt a motorvonat a nagyatádi síneken, jobbára pótlóbusz közlekedett helyette), a módváltás után pedig 2032 jegyet adott el a vasúttársaság.
Tehát nemhogy csökkent volna, inkább nőtt az utasforgalom, ennek ellenére az új menetrendben továbbra is a közlekedésimód-váltás szerepel, nem állították vissza a vonatközlekedést, olyannyira nem, hogy például az utolsó módváltott buszjárat, amely 22:26-kor indult Nagyatádról most megszűnik, igaz, a 22:30-kor induló menetrendszerű buszjárattal eljuthatnak Somogyszobra az utasok.
(Nyitókép: Pünkösd Márton)