Az utolsó pillanatban könnyítenek az Ügyfélkapu+ használatán

Többször beszámoltunk róla, hogy január 16-tól megszűnik a hagyományos Ügyfélkapus bejelentkezési mód az állami online ügyintéző felületeken. Az Ügyfélkaput fejlesztő cég vasárnap hajnalban küldött tájékoztatást a felhasználóknak, mely szerint keddtől egy egyszerűbb kétfaktoros bejelentkezési módot is elérhetővé tesznek.

A 2022 óta működő Ügyfélkapu+ úgynevezett időalapú kétfaktoros hitelesítést használ, melyhez egy mobilos vagy webes hiteleső alkalmazásra van szükség, ez generál 30 másodpercenként lejáró kódokat. Erre azért van szükség, mert ha illetéktelen kezek közé kerül a felhasználónevünk és a jelszavunk, akkor sem tudnak belépni a csalók, hiszen a rövid időn belül lejáró, ideiglenes kódot generáló eszköz nálunk van, ezért nem férnek hozzá.

Az Ügyfélkapu+ beállítása sokak számára nehézséget okozott, a kormányablakokban megnövelt kapacitással várják az ügyfeleket a közelgő határidő miatti nagyobb forgalomnak köszönhetően.

A vasárnap hajnalban kiküldött e-mail arról tájékoztatja a felhasználókat, hogy a hitelesítő alkalmazások nélkül, e-mail alapú kétfaktoros azonosítással is beállítható lesz az Ügyfélkapu+. Ez úgy működik, hogy az Ügyfélkapus fiókunkhoz társított e-mail címre küldik ki az ideiglenes kódot minden bejelentkezéskor, így nincs szükség okoseszközre, QR kódra és egyéb bonyolító tényezőre sem a használatához.

Ez a megoldás kevésbé biztonságos, hiszen, ha a csalók ellopják az e-mail fiókunkat, úgy hozzáférést szereznek ehhez a kódhoz, viszont az eddig használt megoldásnál mindenképpen biztonságosabbnak számít.

Ha nehézséget okozott az Ügyfélkapu+ beállítása, az új módszer egyszerűbb, de ha már beállítottuk az idő alapú kétlépcsős azonosítást egy hitelesítő alkalmazás segítségével, és jól működik, a biztonság érdekében érdemesebb azt a módszert használni.

Megosztás