A Budapest-Gyékényes vasútvonal lett az 5. legproblémásabb

Elkészült Magyarország legproblémásabb vasútvonalainak 2020. évi listája. Az ország vasútvonalainak csaknem a harmadán semmilyen gond nem volt, a hibák többsége alig több, mint tucatnyi vonalon koncentrálódott.

Frissítés 2021. 01. 14-én:

Kedves olvasónk hívta fel a figyelmünket, hogy írásunkban összemostuk a Budapest-Székesfehérvár-Gyékényes vasútvonalat a Gyékényes-Dombóvár vonallal. Elnézést kérünk a tévedésért, a két vonal valóban különböző.

2021. 01. 13.:

Melyik az a magyar vasútvonal, ahol a leggyakrabban romlik el valami? Erről mutatott be összesített múlt évi rangsort a HVG. A hetilap a Mávinform Facebook-oldalán az utasok számára közzé tett gyors tájékoztatók alapján állította össze a listát.

Meghatározott szabályok szerint pontozták a vasút hibáit: nagyobb vagy kisebb késések, vonatpár-kimaradások. Viszont nem vették figyelembe az olyan leállásokat, amelyeknek az oka baleset vagy valamilyen extrém időjárási esemény volt, mint például ha fa dőlt a sínre, vagy a nyári somogyi árvizek.

Ez alapján különösen figyelmre méltó, hogy a Gyékényes-Dombóvár-Budapest vonal még így is az ötödik legproblémásabb lett. Mint arról hírt adtunk, a Nagyatád környékét sújtó villámárvíz júliusban alámosta a Rinya fölötti vasúti hidat Somogyszob és Beleg között. Ott azóta is pótlóbuszok viszik az utasokat. A MÁV tájékoztatása szerint az eset előtt havi 45 ezer fizető utas vette igénybe a Dombóvár-Gyékényes vonalat. A természeti katasztrófa miatt 20-25 perccel lett hosszabb a menetidő a vonalon. Emiatt pl. Nagyatádról már két átszállással lehet csak eljutni Kaposvárra. A MÁV szeptemberben kérdésünkre azt válaszolta: decemberre végzik el a helyreállítást. December közepén ismét megkérdeztük a MÁV-ot, akkor már azt írták: április 30-ig marad a vágányzár, addig a vonalon módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok. 

Íme, a HVG által összeállított 2020-as végeredmény:

1. Budapest–Debrecen–Záhony 111,5 pont
2. Budapest–Miskolc–Sátoraljaújhely 107,5 pont
3. Budapest–Pécs 77,5 pont
4. Budapest–Újszász–Békéscsaba–Lőkösháza 59,5 pont
5. Budapest–Székesfehérvár–Gyékényes 44,5 pont
6. Budapest–Vác-Szob 43 pont
7. Budapest–Lajosmizse 30 pont
8. Budapest–Győr–Rajka 25 pont
9. Székesfehérvár–Szombathely 24,5 pont
10. Budapest–Esztergom 19,5 pont

Az egész évre összesen kiosztott 721,5 hibapontnak több, mint a fele az öt legproblémásabb szakaszon gyűlt össze.

Vasútnyelven szólva: ez a vonat már elment
Vasútnyelven szólva: ez a vonat már elment. Fotó: Röhrig Dániel

 

Megosztás