hirdetés
2022. November 29, Kedd
Taksony napja

Kivárnak és bizakodnak az atádi szolgáltatók Szerző: Simon Tamás | 2022-09-13 15:05:00 | Címkék: szolgáltatóipar, fodrász, rezsicsökkentés, nagyatád

A mikrovállalkozások az év végéig maradhatnak az átlagfogyasztás mértékéig a rezsicsökkentésben, de a jelenlegi szabályok szerint januártól már csak piaci áron juthatnak energiához. Az atádi szolgáltatók pozitívak.

hirdetés

Többnyire bizakodóak a nagyatádi szolgáltatók az előttük álló tél és az energiaválság kapcsán. Idén még megmarad a mikrovállalkozások rezsicsökkentése. Ebbe a körbe tartoznak azok a szolgáltatók, akik egyéni vállalkozóként dolgoznak, például a fodrászok, a kozmetikusok, de a valamivel nagyobbak is bíznak abban, hogy megmarad a vendégkörük, és át tudják vészelni a következő időszakot.

- Egyfajta visszaesésre számítok ugyan, inkább azok a határok tolódnak el, hogy ki és milyen árkategóriában vásárol – mondta el Horváth Tímea, a Timi Beauty Shop tulajdonosa. - Aki eddig középkategóriás terméket vett, az majd megveszi a valamivel olcsóbbat, de akik eddig nem mondtak le a szépségápolásról, azok ezután sem fognak.

Szerinte a nők nem mondanak le a szépségápolásról.

 Kárpáti Magdolna, az Atlas Gym üzemeltetője is optimistán áll a dologhoz.

- A nagyobb, 1-2 ezer négyzetméteres edzőtermeket érinti jobban – mondta el kérdésünkre. - Volt olyan beszállítóm, aki már négyszer emelt árat az idén, én szeptember elsején emeltem fel a bérletek árát, de nem drasztikusan, a vendégek pedig elfogadták ezt. Lehet, hogy néhányan elkopnak, de aki komolyan veszi a sportolást, az maradni fog.

Szerinte a koronavírus okozta bezárás jó tréning volt nemcsak nekik, hanem az egész szolgáltatóiparnak, ezért ami ezután következik, azt is megoldják valahogy. 

Az egyik nagyatádi körmös azt mondta a kérdésünkre, hogy biztosan lesz olyan szolgáltató, aki bezár, de úgy érzi, hogy neki nem lesz problémája. 

- A munkához szükséges anyagok árai nem emelkedtek különösebben, úgyhogy eddig nekem sem kellett árat emelnem. A rezsiköltségem sem olyan magas, ami később jön, azt majd megoldom valahogy, bízom abban, hogy a vendégeim jelentős része kitart mellettem.

A szolgáltatóipar nemcsak a rezsiemelés miatt van nehéz helyzetben, hanem azért is, mert az emberek a negyedszázada nem látott infláció miatt kénytelenek a költéseikre jobban odafigyelni, és félő, hogy az eddig igénybe vett szolgáltatásokról könnyebben mondanak le.  

- Egyelőre még nem emeltem árat, bár éppen most ment fel az egyik hajfesték nagyker ára ötszáz forinttal. Bízom benne, hogy nem lesz sokkal kevesebb vendég - mondta el Nagyné Varga Beáta, nagyatádi fodrász. 

Beszéltünk olyan fodrásszal is, aki azt mondta: biztos, hogy sokkal nehezebb lesz, de már belekalkulálta, hogy kevesebb vendége lesz.

- Egész életemben ezt csináltam, imádom a szakmámat. Minden költséget nem háríthatok át a vendégekre, ráadásul az anyagok minőségéből nem fogok lejjebb adni. Idén már vagy 20 százalékkal drágult minden. A következő időszakot mindenki meg fogja érezni - válaszolta kérdésünkre Simon Judit fodrász. 

Mindenesetre a nagyatádi szolgáltatók körében nincs pánikhangulat, egyelőre kivárnak.

- Szeptember elején árat emeltem, gondolkodom azon, hogy a nyitvatartáson is változtatok. Szerencsére van egy kialakult vendégköröm, akik, biztos vagyok benne, hogy rugalmasak lesznek ezzel kapcsolatban - osztotta meg velünk terveit Fenyvesi Andrea, a Gold Szoli vezetője. - Nyilván először az ilyen kvázi luxusdolgokból fognak visszavenni az emberek, ami elsődleges, az a kaja és a rezsi, utána jön minden más. De egyelőre várunk, állunk és nem tudjuk, hogy mi lesz.

(Fotók: Röhrig Dániel)

Vissza az előző oldalra