A somogyi diákok környezetvédelmi horrorfilmje nyert

Élhető jövőért kampányol a Z-generáció: tavaly 580 millió darab tejes- és gyümölcsleves italos kartondoboz került forgalomba. A szemléletváltás ösztönzésére harmadszor hirdettek környezetvédelmi reklámfilm pályázatot.

Az idei év végére várhatóan 590 millióra (17.500 tonna) fog növekedni a forgalomba hozott kartondobozok száma. Ez azt jelenti, hogy az ország lakossága átlagosan 65, vagyis heti 1-2 italos kartondobozt vásárol. Ösztönözve a szemléletváltást és a cselekvést, az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ) immáron harmadik alkalommal hirdetett környezetvédelmi reklámfilm pályázatot, melyre közel 100 pályamű érkezett az ország minden részéről. Közülük a kaposvári diákok bizonyultak a leghorrorisztikusabbnak.

Változás nélkül nincs jövőnk!

Az IKSZ ZöldenJobb.mp4 edukációs reklámfilm pályázata azzal a céllal indult, hogy a szelektív hulladékgyűjtésre, ezen belül az, italos kartondoboz gyűjtésére, és újrahasznosításra hívja fel a figyelmet. Az általános és középiskolás fiatalok egy 30 másodperc hosszú kreatív reklámfilm beküldésével pályázhattak horror, tragédia és komédia műfajokban. A pályázók idén is sajátos és kreatív módon közelítették meg a témát.

„A környezetvédelemért folytatott folyamatos küzdelem nem mindig szemet gyönyörködtető, ezért egyre drasztikusabb, meghökkentő lépésekre van szükség ahhoz, hogy felhívjuk a figyelmet a helyzet komolyságára – mondta Baka Éva, az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés ügyvezető igazgatója. – Mindenkinek kötelessége megóvni a Földünket a jövő generációja számára, amelynek egyik apró, ám fontos szelete a szelektív hulladékgyűjtés, azon belül is az italos kartonok szelektálása.

Horrorral, tragédiával és komédiával az élhetőbb környezetért

A környezetvédelmi reklámfilm pályázatra beküldött művek közül a legjobbakat a szakmai zsűri választotta ki, melynek tagja volt Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület igazgatója, illetve Dudás Balázs filmrendező és Baka Éva az IKSZ Egyesülés ügyvezetője. A zsűri szavazatai alapján a pályázatot a Kaposvári Klebelsberg Középiskola média szakkörös diákjai nyerték, akik horror műfajban forgatott videójukkal a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítése mellett azt is bemutatják, hogy a Föld értékeinek megőrzése a mi felelősségünk is. A csapat tagjai a nekik járó fődíj – a GoPro sportkamera – mellett, abban a megtiszteltetésben részesülhetnek, hogy filmjüket a TV-ben is bemutatják 2020 januárjában. A közönségszavazás alapján a legjobb filmnek járó díjat Takács Imre és csapata nyerte a Ne pazarolj, ha jót akarsz magadnak! című reklámfilmmel, ami egy sajátos stílusú helyzetkomikummal ösztönöz minket a szelektív gyűjtésre.

 

Megosztás