Kötelező lesz feltüntetni, ha egy termék kiszerelést vált
Márciustól, ha egy termék kisebb kiszerelésben kapható a megszokottnál, azt kötelező lesz feltüntetni a boltokban. Azokban, amelyeknek az éves árbevétele meghaladja az 1 milliárd forintot. Ezzel vennék elejét az úgynevezett zsugorflációnak.
Az élelmiszergyártók- és kereskedők előszeretettel alkalmazzák az úgynevezett zsugorflációt, aminek a lényege az, hogy egy terméket kisebb kiszerelésben árulnak, de ugyanannyiért, mint korábban.
Ennek venné elejét egy tegnap késő este a Magyar Közlönyben megjelent jogszabály: az 1 milliárd forintnál nagyobb árbevételű boltoknak (pl. a Lidl, Tesco, Spar, Penny) jelezniük kell, ha egy termék kiszerelése megváltozik.
Lényegében a 2020 január és 2023 július között árult kiszerelés a kiindulópont. Ha ehhez képest változik egy termék térfogata, tömege, akkor azt az üzleteknek közölniük kell a vásárlókkal. A tájékoztatók március 1-től lesznek kint a boltokban.
Persze, a tájékoztató keresése helyett egyszerűbb minden termék kilós vagy literes árát nézni, abból pontosan kiderül, hogy valójában mennyit kapunk a pénzünkért.
(Kiemelt kép: depositphotos.com)