A DRV nevében próbálkoznak a csalók

Korábban a társaság szolgáltatási területen a DRV alvállkozójának kiadva magukat csatornatisztítási szolgáltatást ajánlottak a gyanútlanoknak, most pedig e-mailben próbálkoznak a csalók. A két dologban nemcsak a DRV a közös, hanem az is, hogy egyik sem igaz. Cikkünkben felsoroltuk egy valódi szakember tapasztalatait a duguláselhárítás kapcsán felmerülő leggyakoribb átverésekről.

A szolgáltató jelezte, hogy többen is megkeresték az ügyfélszolgálatukat az elmúlt napokban, mert e-mailben kérték őket a vízszámla befizetésére a következő szöveggle:

Kedves Ügyfelünk! A vízszámláját most elkészítettük, és lehetősége van azt gyorsan és biztonságosan kiegyenlíteni a Befizetem bankkártyával linkre kattintva.

A DRV felhívja a figyelmet, hogy e-mailben nem szólítja fel felhasználóit esetleges hátralékuk, fogyasztásuk rendezésére. Ezzel együtt a felhasználókhoz eljutott e-mail tárgya is árulkodik a csalásról, hiszen abban új földgázszámláról adnak értesítést, miközben a levél szövegében vízszámla befizetését kérik. Mindemellett az e-mailben feltüntetett 8 jegyű szerződéses folyószámlaszám is elárulja, hogy vízdíj befizetésére nem vonatkozhat az értesítés, ugyanis a DRV Zrt.-nél nyilvántartott szerződéses lakossági és nem lakossági folyószámlák száma is egyaránt 12 számjegyű.

Nemcsak e-mailben követelőznek, személyesen is járják a területet

Január elején pedig magukat alvállalkozónak kiadva csatornatisztítási szolgáltatást ajánlatottak a csalók – ezt nem e-mailben, hanem személyesen tették. A DRV közölte, hogy nem szerződnek alvállalkozókkal csatorna/szennyvízcsatorna tisztítására.

Egyébként a duguláselhárításos csalásoknak se szeri, se száma, erre Pándi Szabolcs, valódi duguláselhárító szakember hívta fel a figyelmet, és a módszerekkel is megismertette a nagyközönséget:

Rejtett költségek és túlárazás
Vannak, akik alacsony alapdíjat ígérnek, majd a helyszínen hirtelen „kiderül”, hogy további költségek merültek fel. Ezeket akár több százezer forintban is megszabhatják, különféle hamis indokokkal (például „extra eszközök” vagy „sürgősségi díj”).

Méteráras díjazás
Az egyik legnagyobb átverés a méteráras díjazás, amikor a szakember a csövek hosszától teszi függővé az árat. Bár elsőre logikusnak tűnhet, ez gyakran indokolatlanul magas költségeket eredményez. Egy kis méretű dugulás esetén is hatalmas számlát állíthatnak ki, hiszen minden centiméterért külön fizetni kell. Az ilyen díjazás sokszor átláthatatlan, és a végösszeg csak a munka végén derül ki.

Indokolatlan javítások
Néhány kókler szakember azt állítja, hogy komolyabb problémák állnak fenn, például csőtörés, amit azonnal ki kell javítani. Ezzel pánikot keltenek, és ráveszik az ügyfelet a drága, de sokszor felesleges javításokra.

Kontár munkavégzés
Előfordul, hogy a szakember látszólag megoldja a problémát, de pár napon belül ismét jelentkezik a dugulás. Ez nemcsak bosszantó, hanem újabb költségeket is jelenthet, ha ismét szerelőt kell hívni.

Biztosítói fedezet elhallgatása
Sokan nem tudják, hogy a legtöbb biztosítási kötvény fedezi a duguláselhárítás költségeit. A tisztességtelen szakemberek gyakran szándékosan nem tájékoztatnak erről, így az ügyfelek saját zsebből fizetnek olyan javításokat, amelyekért valójában a biztosító térítene. Mielőtt fizetnek, érdemes egyeztetni a biztosítóval, és kérni a szükséges dokumentációt.

    Hozzátette: a tisztességes szakember előre közli az árat, pontosan elmagyarázza, hogy mi a probléma, nem használ megfélemlítő vagy megtévesztő taktikákat.

    Megosztás