A kiszivárgott vasútvonal-ritkítás Nagyatádot is érintené

Egy vonatpár maradna a Nagyatád-Somogyszob vonalon, vonatpótló buszokat állítanának be. A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint a járványhelyzet ürügyén, az utasok háta mögött értelmetlen járatritkításra készül a kormány.

Az utasok rosszul járnak vele, ráadásul növekednek az üzemeltetési költségek is az egyesület szerint.

Legutóbb tavaly év elején röppent fel a hír: 14 vasúti szárnyvonalat szüntetne meg a kormány vasutas szakszervezeti és civil források szerint, de az önkormányzati választások előtt jegelnék az ügyet. A bezárásra ítélt nem hivatalos listán volt a Nagyatád-Somogyszob szakasz is. Akkor a minisztérium közleményben cáfolta a hírt.

Most annyi biztos, hogy „ideiglenes járványügyi menetrendek” lépnek életbe a nyáron – ezt közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedéspolitikáért Felelős Államtitkársága, írta a hvg.hu. Felülvizsgálják a párhuzamosan futó távolsági buszjáratok indokoltságát, az így felszabaduló autóbuszokat pedig az egész vidéki Magyarország közlekedési lehetőségeinek javítására használják fel. A kormany.hu oldalon konkrét járatokról vagy vonalakról nem írtak, a RegionalBahn.hu azonban úgy értesült, hogy június 6-tól 34 vonalon megszüntetik a vonatjáratok jelentős részét, egy részük helyett pótlóbuszokat fognak közlekedtetni.

Somogy megyét ezek érintik:

  • 35 Siófok–Kisbárapáti: 1 vonatpár és vonatpótló buszok; több vonatpár csak Karádig közlekedik
  • 38 Nagyatád–Somogyszob: 1 vonatpár és vonatpóltó buszok; a Dombóvár–Kaposvár–Gyékényes vonalon is változásokat hozhat
  • 60 Barcs–Gyékényes: 2 országos vonatpár (Szombathely–Pécs gyorsvonatok) és vonatpótló buszok

Nagyatád-Somogyszob között naponta 16 pár szerelvény közlekedik menetrend szerint. Erről a 38-as vonalról legutóbb Ormai István polgármester azt mondta: – A Gyékényes-Dombóvár-Budapest vonalon közlekedő személyvonatra Kaposvár után itt szállnak fel a legtöbben. Számottevő ennek a szárnyvonalnak a teherforgalma is: gabona-, vas- és faszállítás történik rajta jelentős mennyiségben. Ha az említett vonalbezárás szándéka valósnak bizonyulna, hivatalossá válna, akkor tiltakozni fogunk ellene minden lehetséges fórumon és minden eszközzel, hogy megakadályozzuk.

Arról pedig februárban számoltunk be, hogy 11 millió forintos pályakorszerűsítést végzett a MÁV a Nagyatád-Somogyszob vasútvonalon. Betonaljakra cserélték az elkorhadt talpfákat. A MÁV akkor azt írta: a karbantartásnak köszönhetően a menetrendet stabilabban tudják tartani a vonatok. Így biztonságosabb és gördülékenyebb lesz a vonatközlekedés.

A napi 1-2 pár vonat mellé megrendelt buszos pótlás nemcsak teljesen értelmetlen, hanem még többletköltséget is okoz a szakemberek szerint: ugyanis megmarad a vasút fix költsége (az állomás személyzete, karbantartás), míg a MÁV-START-nak még buszokat is meg kell rendelnie egy külső szolgáltatótól.

 

Megosztás