A Nagyatád-Somogyszob vonal a legproblémásabb távolságarányosan

A 100 km-re jutó vasúti hibák számában lett országos rekorder a 8 km-es vonal, főleg a rövidsége miatt. Tavaly kb. tucatnyi alkalommal kellett pótlóbuszokat beállítani, mert elromlott az egyetlen ingázó vonat.

A legproblémásabb és a legjobb vasútvonalakat a hvg.hu számolta ki a MávInform hírei alapján. 

2020. és 2021. után tavaly is a Budapest-Záhony vonal lett a legzűrösebb, ezúttal épphogy megelőzve a Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza vonalat. A Budapest-Hatvan-Miskolc-Sátoraljaújhely vonal került még fel a dobogóra, a 4. pedig a Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa-Gyékényes vonal lett.

Távolságarányosan a legproblémásabb a Nagyatád-Somogyszob vonal lett. 

Egyébként „nem csoda, az ország amúgy egyik leggyönyörűbb helyén ez egy összesen 8 kilométeres vonal, annyi céllal, hogy Nagyatádot összekösse a Gyékényes-Kaposvár-Dombóvár vonallal, vagyis kilométerarányosan minden egyes hiba soknak tűnik a számításunkban. És mivel egy Bzmot ingázik rajta oda-vissza, ha az az egyetlen vonat elromlik, akkor nemegyszer egész napra pótlóbuszokat kell berendelni. Ez nagyjából tucatnyi alkalommal történt meg 2022-ben” – írta a lap.

Így érthetőbb, hogy a kilométerarányos listán két rövidebb agglomerációs vonal, az esztergomi és a vác-szobi lett még dobogós.

Egyébként ezúttal is a nyár viselte meg legjobban a vasutat, pedig ezúttal ritkán kellett általános sebességkorlátozást kellett elrendelni egy-egy vonalon a hőség miatt.  

A nyár zűrösségét a legjobban a dél-balatoni vonalon vehették észre. 

Az ország 85 vasútvonala közül három volt, ahonnan egyetlen hibaüzenet sem érkezett egész évben. A legfontosabb ezek közül a Szombathely-Kőszeg vonal.

Megosztás