Nagyatádi sikerek a Rebenland Rallyen!

A Merencsics Árpád – Laboncz László páros kategória győztesként, és az abszolút verseny harmadik helyén végzett Ausztriában a múlt hétvégén. Következzen a Solid Racing Team élménybeszámolója.

Az elmúlt hétvégén a Merencsics Árpád – Laboncz László páros megjárta az ausztriai Leutschach versenypályáit, a Rebenland Rallye keretein belül. Az eredményük egyértelműen meggyőző, hiszen kategóriájukban hatalmas előnnyel nyertek, illetve a Historic autók közötti összesített listában a harmadik helyet szerezték meg, maguk mögé utasítva rengeteg, náluk jóval erősebb járművet. Ezekről az élményekről kérdeztük Árpit.

Merencsics Árpád és Laboncz László
Merencsics Árpád és Laboncz László

Hogy érezted magad hétvégén? Milyenek voltak a pályák a tavalyi évhez képest?

Ismét nem csalódtunk a Mitropa Kupa és a Rebenland Rallye verseny rendezőiben. Egy nagyon komoly versenyt összehoztak, és ehhez gyönyörű időjárást is intéztek. Lehet, van egy nagyon jó összekötőjük az égiekhez, ezt ezúton is köszönjük nekik. A pályák ugyan azok voltak, mint tavaly, így a felkészülés sokkal könnyebben ment. Laci gyorsan átlátta a környezetet, hiszen egy nagyon kis területre jutott 9 különböző pálya, amit fel kellett dolgoznunk. Mivel jó idő ígérkezett, így fel kellett készülni, hogy rengeteg murvát fognak felhordani a nagyobb autók az útra.

Hogy sikerült felvenni a tempót?

Személy szerint örültem, hogy több olyan Magyar csapat jött versenyezni, akikkel harcolhattunk, mert így nagyobb volt a kihívás. Az volt a terv, hogy úgy versenyezzünk, hogy minél jobb tempónk legyen, viszont az elsődleges az volt, hogy célba érjünk. Ez annyira jól sikerült, hogy két nap alatt tetemes előnyt sikerült összeszednünk, és így sikerült megnyerni a kategóriát, és az abszolút értékelésben a harmadik helyen végezni.

Nagy tempóra kapcsoltak
Nagy tempóra kapcsoltak

Volt valamilyen probléma, vagy hátráltató tényező?

Túl nagy dolgok nem voltak. Első nap arra lettem figyelmes, hogy szivárog valahol a fékolaj. Kiderült, hogy a fékerő szabályzó karnál folyt. Meg tudtuk javítani, de így több fékerőt kapott az autó hátsó fele, így féktávokon csúszkált az autó hátulja. Oda kellett figyelni, túlságosan nem hátráltatott, de okozott időnként meglepetést. Ezen kívül féktárcsákat kellett cserélni, mert túlmelegedett és megégett, ami miatt nekiállt ütni, és nem lehetett normálisan fékezni. Ezek okoztak egy kis kellemetlenséget.

Összességében hogy értékelnéd a hétvégét?

Azt gondolom, hogy egy nagyon nehéz, és hosszú versenyen vagyunk túl. Rengeteg kanyart kellett levágni, és majdhogynem átesni a másikba, hogy az úton tudjunk maradni. Egy igazi túlélő verseny, amit teljesíteni, és tisztelni kell, hogy az ember elnyerje a méltó jutalmát. Ez így is lett, aminek nagyon örülök! Szeretném megköszönni a partnereinknek, hogy segítettek eljutni a versenyre, illetve a szervízcsapatunknak hogy mindent megtettek annak érdekében, hogy ezt a szép eredményt.
Ezen kívül a szurkolóknak, akik kinn voltak és szorítottak nekünk a versenyen. A Lavanttal Rallye-n (Ausztria – Wolfsberg) találkozunk!

Megosztás