Hangosan bőgtek a motorok a Szlalom Kupán
Még a város másik végében is lehetett hallani a robogó kipufogókat és a csikorgó kerekeket. 57 feltuningolt csodajárgány versenyzett a belvárosban a II. Nagyatád Szlalom Kupa versenyén.
Elképesztő teljesítményeket lehet kicsikarni egy jól összeeszkábált motorból és négy kerékből – a tegnapi szlalom kupán több tucat átalakított, felturbózott versenyautó sorakozott fel a piactéren kialakított szervizparkban. Tulajdonosaik féltő gonddal szerelik, tökéletesítik őket: különböző alkatrészek hozzáadásával, vagy éppen lecserélésével teszik az egyszerű városi járműveket robogó fenevaddá, melyekkel aztán minél gyorsabban és minél kevesebb hibával igyekeznek végighaladni a kialakított versenypályákon. Ezúttal Merencsics Árpád nagyatádi rallye versenyző és a Balatonyi Rallye Team jóvoltából városunkban kijelölt szlalompályán tehették próbára tudásukat a versenyzők.

A piacteret körülölelő, mintegy 1400 méter hosszú pályán több hurok, éles kanyar és bójákkal kijelölt cikk-cakkos szakaszok váltották egymást, melyek alaposan feladták a leckét a pilótáknak. A jó tapadás érdekében sok versenyző külön versenygumit tett fel erre a napra az autójára, melyek bár gyorsan kopnak, de jobb fogást nyújtanak a kanyarokban.

Nem sokkal 10 óra előtt sorakoztak fel a kocsik a rajtvonalnál – minden autót külön-külön, hozzávetőlegesen percenként indítottak útjára a versenybírók. A járművek vezetői nagy robajjal pörgették fel motorukat a startot megelőző másodpercekben, hogy rajt pillanatában már meglegyen a kellő nyomaték – így aztán a területen tömény benzingőz és időnként füstfelhő hömpölygött.

Minden versenyző összesen négy alkalommal mehetett egy-egy kört, törekedve a legjobb versenyidő elérésére. De persze nem csak a gyorsaság számított, hiszen minden feldöntött bója után 2 másodperc büntetést róttak fel a versenybírók. Egy hibátlan kör teljesítése nem könnyű feladat: az első körük során az 57 versenyzőből 30 legalább egy bóját elkaszált, és még az utolsó körükben is 15-en vétettek egy vagy több hibát. A kupaverseny során egyébként a legjobb köridő 1:23,45 volt, amelyet Szabó Balázs teljesített egy fürge Suzukival.
A szlalomverseny pilótái 6 különböző, motorméret szerinti kategóriában nevezhettek, valamint díjazták a junior és női kategóriában indulókat is. A helyezések sokszor tizedmásodperceken múlottak. Ezek alapján végül az alábbi eredmények születtek:
NÉV | AUTÓ | KATEGÓRIA | LEGJOBB IDŐ | HELYEZÉS |
Pathy Dániel | Trabant | I. (0-1000 ccm) | 1:24,95 | I. |
Szabó Béla | Trabant S1 | I. (0-1000 ccm) | 1:31,20 | II. |
Mulicz László Csuri | Suzuki Swift | I. (0-1000 ccm) | 1:31,87 | III. |
Szollár Norbert | Suzuki | II. (1001-1400 ccm) | 1:23,82 | I. |
Károlyi Péter | Suzuki Swift | II.(1001-1400 ccm) | 1:28,54 | II. |
Kurdi Lajos Ádám | Suzuki Swift | II.(1001-1400 ccm) | 1:31,92 | III. |
Farkas Bálint | Lada | III. (1401-1600 ccm) | 1:29,08 | I. |
Lendvai Kamill | Opel Tigra | III. (1401-1600 ccm) | 1:31,42 | II. |
Varga Péter | Opel Tigra | III. (1401-1600 ccm) | 1:33,43 | III. |
Váry Kovács Gergely | Mazda Mx-5 | IV. (1601-2000 ccm) | 1:28,32 | I. |
Radványi Dávid | VW Golf | IV. (1601-2000 ccm) | 1:29,56 | II. |
Böröndi Géza | Ford Puma | IV. (1601-2000 ccm) | 1:30,81 | III. |
Hodoscsek Zoltán | BMW E36 compact | V. (2000 ccm felett) | 1:29,08 | I. |
Szalay Milán | BMW | V. (2000 ccm felett) | 1:30,57 | II. |
Domján Szilárd | Seat Ibiza Cupra Evo2 | V. (2000 ccm felett) | 1:32,85 | III. |
Szabó Balázs | Suzuki LTR450 | VI. (prototípus) | 1:23,45 | I. |
Tóth Szilárd | Yamaha | VI. (prototípus) | 1:25,24 | II. |
Krasznai Ákos | Trabant | VI. (prototípus) | 1:34,73 | III. |
Gerhardt Dorottya | Lada | NŐI | 1:37,50 | I. |
Modrovics Mónika | Honda Civic | NŐI | 1:37,94 | II. |
Birkás Nikolett | Skoda 120L | NŐI | 1:41,27 | III. |
Temesvári Máté | BMW E46 | Junior | 1:42,00 | I. |
Tóth Marcell | Trabant | Junior | 1:43,42 | II. |


















Hamarosan videós összeállításunkat is megtekinthetik a versenyről.
Fotók: Röhrig Dániel