Veszélyben a Nagyatád-Somogyszob vasútvonal?

14 vasúti szárnyvonalat szüntetne meg a kormány vasutas szakszervezeti és civil források szerint. A bezárásra ítélt nem hivatalos listán van a Nagyatád-Somogyszob szakasz is. A minisztérium közleményben cáfolta a hírt.

Tizennégy szakasz van veszélyben, de az önkormányzati választások előtt jegelnék az ügyet – írta a Népszava. Értesüléseik szerint újra napirenden van vasúti mellékvonalak bezárása. Vasutas szakszervezeti vezetőkre és a Közlekedő Tömeg Egyesület egyik alapítójára hivatkoztak. Értesüléseik szerint a vonalszakaszok megszüntetésének előkészítését jelzi az is, hogy Fónagy János államtitkár irányításával már javában tart a párhuzamosságokat csökkenteni hivatott egységes országos vasúti- és buszmenetrend létrehozása.

Ezek szerint a nem hivatalos MÁV-Start-javaslatban most a következő vonalak bezárásának terve jelent meg: Almásfüzitő-Esztergom, Csorna-Pápa, Zalaegerszeg-Rédics, Somogyszob-NagyatádGodisa-Komló, Szentlőrinc-Sellye, Mohács-Villány, Gyöngyös-Vámosgyörk, Hidasnémeti-Szerencs, Nyékládháza-Tiszaújváros, Tiszafüred-Karcag, Mezőtúr-Battonya. Bizonytalan további két korábban megnevezett szakasz sorsa is: a Nyíregyháza-Nyírbátor és a Mátészalka-Csenger vonalé.

A Népszava megkérdezte az ügyben Ormai István polgármestert is.

„- 2009-ben megszűnt a személyforgalom a Somogyszob-Balatonszentgyörgy szakaszon, mely a Balatonnal kötötte össze a kisvárost, de azt meg tudták akadályozni a helyiek, hogy a nagyatádi vonalat is felszámolják. – Nagyjából tízévente felmerül, hogy be kell zárni a szakaszt – felelte lapunk kérdésére Ormai István, Nagyatád független, civil szervezet színeiben megválasztott polgármestere.”

Ormai István az Atádhír kérdésére azt válaszolta: – Naponta 16 vonatpár közlekedik Nagyatád és Somogyszob között. A Gyékényes-Dombóvár-Budapest vonalon közlekedő személyvonatra Kaposvár után itt szállnak fel a legtöbben. Számottevő ennek a szárnyvonalnak a teherforgalma is: gabona-, vas- és faszállítás történik rajta jelentős mennyiségben. Ha az említett vonalbezárás szándéka valósnak bizonyulna, hivatalossá válna, akkor tiltakozni fogunk ellene minden lehetséges fórumon és minden eszközzel, hogy megakadályozzuk.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleményben reagált a Népszava cikkére, közölte a 24.hu. Mint írják: vasúti mellékvonalak bezárása nincs sem napirenden, sem tervben. Úgy fogalmaztak: „A közlekedésért felelős minisztérium 2010 óta változatlan elvi alapvetése, hogy a közösségi közlekedés gerincét a vasút adja, amely a mobilitási igények első számú kiszolgálójaként erősíti a vidék lakosságmegtartó képességét. Ennek megfelelően nincs semmiféle döntés vagy szándék a vasúti mellékvonalak bezárására. A kormány a vonatközlekedés versenyhelyzetét az utasok igényeihez igazodva folyamatos pályafejlesztésekkel, járműbeszerzésekkel, vasúti digitalizációval erősíti.”

 

Megosztás