hirdetés
2023. Február 08, Szerda
Aranka napja

Facebook-reform: kevesebb reklám, több ismerős Szerző: Vránics Ildikó | 2018-01-14 09:51:01 | Címkék: újítás, reform, kommunikáció, facebook, emberek, közösségi oldal, nagyvilág

Új hírfolyam, kevesebb reklám, több bejegyzés az ismerősöktől – ez várja hamarosan a legnagyobb közösségi oldal felhasználóit. Mark Zuckerberg a héten jelentette be az újításokat tartalmazó terveit.

Az utóbbi időben elárasztották a facebook hírfolyamát a szenzációhajhász álhírek és a webshopok hirdetései. Ezt a sokakat zavaró problémát a közösségi oldal megálmodója is felismerte. A megoldást a héten nyilvánosságra hozott bejelentésében kínálta, amelyet az Index is feldolgozott. Ígérete szerint a következő hetekben megkezdik a reformok megvalósítását. Nem kell tehát megijednünk, ha egyik bejelentkezésről a másikra hirtelen megváltozik a facebook oldalunk nyitólapja: a kezdeti időszakhoz hasonlóan a valódi aktív tartalomra helyeződik majd át a hangsúly. Vagyis ismét ismerőseink bejegyzései köszöntenek minket. Ezenkívül a legnagyobb változást az általunk követett oldalak posztjaiban tapasztalhatjuk majd. Előtérbe kerülnek azok a bejegyzések, amiknek tartalma beszélgetésre, vitára ösztönzi a felhasználókat. Ilyen formán az új Facebook sokkal inkább az emberi kapcsolatok támogatójává válhat. Ezzel a lájk szerepét is igyekeznek háttérbe szorítani a döntéshozók, és kihangsúlyozni a személyes kommunikáció fontosságát.

Zuckerberg hangsúlyozta, tisztában van vele, hogy az újítások rövid távú hatásai sokak számára nehezen elfogadhatóak lesznek, és ez az oldal forgalmán is meglátszik majd. Ennek ellenére fontosnak tartja a változtatást, hiszen annak hosszú távú hatásaként értékesebben eltöltött időt és élményeket kapnak majd a felhasználók.

A Facebook megálmodója az emberi interakciókat helyezné előtérbe
A Facebook megálmodója az emberi interakciókat helyezné előtérbe - A képgaléria megtekintéséhez kattintson a képre!

Természetesen a közösségi oldal más vezetői – akiknek inkább szívügye a Facebook bevételi oldala – nagy visszaesést és az üzleti partnerektől érkező panaszok tömkelegét jósolják.

A reformálást egyébként hosszú kutatások előzték meg. Egyes országokban például a hirdetéseket egy teljesen elkülönített lapra helyezték át, máshol pedig summás bérleti díjakat szabtak ki a hirdetőfelületekre. Ilyen drasztikus változásokról egyelőre most nincs szó, de a jelenlegi lépések egyértelmű szándékot mutatnak egy letisztultabb, emberibb közösségi oldal megteremtésére.

Vissza az előző oldalra