Egy hét alatt ötszáznál is több gyorshajtóval szemben intézkedtek a somogyi rendőrök
Korábban beszámoltunk róla, hogy egy héten keresztül kiemelten a gyorshajtást fogják ellenőrizni a rendőrök az országban, így Somogyban is. Ennek ellenére összesen 559 gyorshajtóval szemben intézkedtek.
Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózatának 2023. évi ellenőrzési terve alapján augusztus 7-13. között került végrehajtásra a vármegye területén a ROADPOL Operation Speed, amelynek időtartama alatt kollégáim mindösszesen 559 sebességtúllépővel szemben intézkedtek – írta az Atádhír megkeresésére Orbán Zoltán, a Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság szóvivője.
Hozzátette: a balesetek legfőbb három oka a sebességtúllépés, az elsőbbség és a kanyarodási szabályok megszegése. Ennek tükrében a sebességellenőrzés kiemelt fontosságú, célja a jogkövető magatartásra ösztönzés, és mindezeken keresztül a személyi sérüléses közúti balesetek és a halálos áldozatok számának visszaszorítása.
A közúti ellenőrzések hazánkban is kulcsfontosságúak a halálesetek és a személyi sérülések számának visszaszorítása, a balesetek megelőzése szempontjából. Sokan teszik fel a kérdést, hogy a rendőrség miért a gyorshajtás visszaszorítását tartja elsődleges feladatának a közlekedésbiztonság javítása érdekében? Erre a válasz nagyon egyszerű. A gyorshajtás Európa-szerte, így hazánkban is a közutak „legfőbb gyilkosa”. A sokéves tapasztalatok alapján a személyi sérüléses és a halálos közlekedési balesetek jelentős része gyorshajtásra vezethető vissza. Emiatt a sebességellenőrzéseket kiemelten kell kezelni, de az sem hagyható figyelmen kívül, hogy a gyorshajtások visszaszorítása nélkül a közlekedéspolitikai célkitűzések gyakorlatilag nem teljesíthetők.
– folytatta a szóvivő.
Sajnos a sebességtúllépés egyike a társadalom tagjai által leginkább elfogadott közlekedési szabálysértéseknek. Ez a tény a szabályszegés gyakorisága mellett azt is jelzi, hogy a járművezetők jelentős része egyáltalán nincs tisztában azzal, hogy a gyorshajtás milyen valós következmények, megdöbbentő tragédiák okozója lehet – írta még a szóvivő.
Arról, hogy milyen elveket vall a rendőrség a gyorshajtással kapcsolatban, Orbán Zoltán ezt írta:
A gyorshajtások visszaszorítása érdekében az európai rendőrségek az emberi jelenlétet nem igénylő automata sebességmérő eszközöket, továbbá a mobil (radar, lézer, vagy más elven működő) berendezéseket egyaránt alkalmazzák, hiszen ezek gyakorlatilag kiegészítik egymást. Ezt az elvet vallja a hazai közlekedésrendészet is. Az automata sebességmérők nagy előnye, hogy hatékonyabban, gazdaságosabban, és biztonságosabban, a nap 24 órájában folyamatosan üzemeltethetők, ugyanakkor fix helyzetük miatt a közúti forgalomnak csak a töredékét képesek ellenőrzés alá vonni. Az automata eszközökkel nem felügyelt útszakaszokon – azaz a hazai közúthálózat túlnyomó részén – mobil sebességmérőkre van szükség a sebességellenőrzések végrehajtására.
Arról, hogy mennyivel emelkednek a közúti kihágások büntetési tételei, itt írtunk.
(A nyitókép illusztráció, forrás: police.hu)