Hangosan bőgtek a motorok a Szlalom Kupán

Még a város másik végében is lehetett hallani a robogó kipufogókat és a csikorgó kerekeket. 57 feltuningolt csodajárgány versenyzett a belvárosban a II. Nagyatád Szlalom Kupa versenyén.

Elképesztő teljesítményeket lehet kicsikarni egy jól összeeszkábált motorból és négy kerékből – a tegnapi szlalom kupán több tucat átalakított, felturbózott versenyautó sorakozott fel a piactéren kialakított szervizparkban. Tulajdonosaik féltő gonddal szerelik, tökéletesítik őket: különböző alkatrészek hozzáadásával, vagy éppen lecserélésével teszik az egyszerű városi járműveket robogó fenevaddá, melyekkel aztán minél gyorsabban és minél kevesebb hibával igyekeznek végighaladni a kialakított versenypályákon. Ezúttal Merencsics Árpád nagyatádi rallye versenyző és a Balatonyi Rallye Team jóvoltából városunkban kijelölt szlalompályán tehették próbára tudásukat a versenyzők.

A piacteret körülölelő, mintegy 1400 méter hosszú pályán több hurok, éles kanyar és bójákkal kijelölt cikk-cakkos szakaszok váltották egymást, melyek alaposan feladták a leckét a pilótáknak. A jó tapadás érdekében sok versenyző külön versenygumit tett fel erre a napra az autójára, melyek bár gyorsan kopnak, de jobb fogást nyújtanak a kanyarokban.

Nem sokkal 10 óra előtt sorakoztak fel a kocsik a rajtvonalnál – minden autót külön-külön, hozzávetőlegesen percenként indítottak útjára a versenybírók. A járművek vezetői nagy robajjal pörgették fel motorukat a startot megelőző másodpercekben, hogy rajt pillanatában már meglegyen a kellő nyomaték – így aztán a területen tömény benzingőz és időnként füstfelhő hömpölygött.

Minden versenyző összesen négy alkalommal mehetett egy-egy kört, törekedve a legjobb versenyidő elérésére. De persze nem csak a gyorsaság számított, hiszen minden feldöntött bója után 2 másodperc büntetést róttak fel a versenybírók. Egy hibátlan kör teljesítése nem könnyű feladat: az első körük során az 57 versenyzőből 30 legalább egy bóját elkaszált, és még az utolsó körükben is 15-en vétettek egy vagy több hibát. A kupaverseny során egyébként a legjobb köridő 1:23,45 volt, amelyet Szabó Balázs teljesített egy fürge Suzukival.

A szlalomverseny pilótái 6 különböző, motorméret szerinti kategóriában nevezhettek, valamint díjazták a junior és női kategóriában indulókat is. A helyezések sokszor tizedmásodperceken múlottak. Ezek alapján végül az alábbi eredmények születtek:

NÉV AUTÓ KATEGÓRIA LEGJOBB IDŐ HELYEZÉS
Pathy Dániel Trabant I. (0-1000 ccm) 1:24,95 I.
Szabó Béla Trabant S1 I. (0-1000 ccm) 1:31,20 II.
Mulicz László Csuri Suzuki Swift I. (0-1000 ccm) 1:31,87 III.
Szollár Norbert Suzuki II. (1001-1400 ccm) 1:23,82 I.
Károlyi Péter Suzuki Swift II.(1001-1400 ccm) 1:28,54 II.
Kurdi Lajos Ádám Suzuki Swift II.(1001-1400 ccm) 1:31,92 III.
Farkas Bálint Lada III. (1401-1600 ccm) 1:29,08 I.
Lendvai Kamill Opel Tigra III. (1401-1600 ccm) 1:31,42 II.
Varga Péter Opel Tigra III. (1401-1600 ccm) 1:33,43 III.
Váry Kovács Gergely Mazda Mx-5 IV. (1601-2000 ccm) 1:28,32 I.
Radványi Dávid VW Golf IV. (1601-2000 ccm) 1:29,56 II.
Böröndi Géza Ford Puma IV. (1601-2000 ccm) 1:30,81 III.
Hodoscsek Zoltán BMW E36 compact V. (2000 ccm felett) 1:29,08 I.
Szalay Milán BMW V. (2000 ccm felett) 1:30,57 II.
Domján Szilárd Seat Ibiza Cupra Evo2 V. (2000 ccm felett) 1:32,85 III.
Szabó Balázs Suzuki LTR450 VI. (prototípus) 1:23,45 I.
Tóth Szilárd Yamaha VI. (prototípus) 1:25,24 II.
Krasznai Ákos Trabant VI. (prototípus) 1:34,73 III.
Gerhardt Dorottya Lada NŐI 1:37,50 I.
Modrovics Mónika Honda Civic NŐI 1:37,94 II.
Birkás Nikolett Skoda 120L NŐI 1:41,27 III.
Temesvári Máté BMW E46 Junior 1:42,00 I.
Tóth Marcell Trabant Junior 1:43,42 II.

Hamarosan videós összeállításunkat is megtekinthetik a versenyről. 

Fotók: Röhrig Dániel

 

Megosztás