Gyémánt- és aranydiploma, számos elismerés nevelőink ünnepén

Különleges alkalom, amikor férj és felesége együtt veheti át jubileumi diplomáját. Erre is akadt példa a tegnapi pedagógusnapi ünnepségen! Számos elismerést osztottak ki a nevelőknek kitartó és színvonalas munkájukért.

Idén öt nyugalmazott pedagógus vehette át az emlékérmet, amelyet az Emberi Erőforrások Minisztere adományoz azoknak, akik legalább 25 évet a pályán töltöttek.

Különleges évfordulót ünneplő pedagógusok is vehettek át elismerő jutalmat évtizedeken át tartó, példaértékű munkájukért. Nagy Nándorné 50 éve végzett a Pécsi Tudományegyetem Bölcsésztudományi Karán. Egykori iskolája ezért aranyoklevelet adományozott számára, amelyet tegnap este vehetett át. Nagy Nándor pedig gyémántdiplomát kapott, ugyanis 60 éve végzett matematika-kémia tanári szakon, szintén Pécsett. A ritka alkalmat még különlegesebbé tette, hogy a házastársak együtt vehették át jubileumi oklevelüket.

Ritka jubileum: Nagy Nándor, nyugalmazott matekmatika-kémia szakos tanár gyémántdiplomáját vehette át tegnap este
Ritka jubileum: Nagy Nándor, nyugalmazott matekmatika-kémia szakos tanár gyémántdiplomáját vehette át tegnap este

Az idei pedagógusnap alkalmából 15 nagyatádi nevelő kapott elismerő oklevelet. A jutalmakat minden évben az intézményvezetők javaslatai alapján adják át a kiemelkedő szakmai munkát végző pedagógusoknak. Az elismerést gyakran több évtizedes munkával érdemlik ki a tanárok és óvónők.

Az ünnepség során a helyi óvodák és iskolák tanulói örvendeztették meg oktatóikat kedves műsoraikkal. A legkisebbek kedves dalokkal és táncokkal készültek. A nagyobbak megható verseket szavaltak, és hangszeres tudásukat is megcsillogtatták. Minden tehetséges fellépő tanúságot tett róla, hogy nevelőik nem hiába dolgoznak kitartóan a hosszú évek alatt.

Az alábbiakban az elismerésekben részesült pedagógusok méltatását olvashatják!

Gyémántoklevelet kapott:

Nagy Nándor

A Pécsi Állami Pedagógiai Főiskolán 1958-ban vehette át matematika-kémia szakos tanári oklevelét. Pedagógiai pályáját Iharosberényben kezdte, aztán Szöllösgyörökön, Háromfán és Segesden folytatta, ahol az igazgatóhelyettesi feladatok elvégzésével is megbízták. Matematika tárgyból járási szakfelügyeletet is ellátott. 1983-tól a Nagyatádi Éltes Mátyás Általános Iskola igazgató-helyetteseként dolgozott az 1989-ben történő nyugdíjba vonulásáig.
Diplomaszerzésének hatvanéves jubileuma alkalmából a Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar gyémántoklevelet adományoz Nagy Nándor nyugalmazott pedagógusnak.

Aranyoklevelet kapott:

Nagy Nándorné

1968-ban szerzett magyar-orosz szakos tanári oklevelet a Pécsi Tanárképző Főiskolán. Pályafutását a háromfai általános iskolában kezdte, majd a segesdi általános iskolában folytatta. A tanítói munka mellett ifjúságvédelmi feladatokat is ellátott, és vezette az iskola irodalmi színpadát. 1982-től egészen nyugdíjba vonulásáig a Nagyatádi Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola tanáraként dolgozott. Megbízott igazgatóként, majd igazgatóhelyettesként vett részt az iskola munkájában.
Diplomaszerzésének ötvenéves jubileuma alkalmából a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar aranyoklevelet adományoz Nagy Nándorné nyugalmazott pedagógusnak.

Az Emberi Erőforrások Minisztere által adományozott Pedagógus Szolgálai Emlékérem kitüntetést kapott:

Vránics Istvánné

Óvónői pályafutását Nagyatádon kezdte 1978. július 1. napján, azóta folyamatosan a Nagyatádi Óvodák Csillagszem Óvodájában dolgozik. Az elmúlt évtizedek pedagógiai változásaihoz rugalmasan alkalmazkodva neveli, gondozza, fejleszti a városban élő gyermekeket. Munkáját kitartás, alaposság, a gyermekek iránti elkötelezettség, felelősségtudat, elfogadás és az új iránti fogékonyság egyaránt jellemzi. A gyermekek személyiségét tiszteletben tartva, tudatosan keresi a bennük rejlő értékeket.
Vránics Istvánné óvodapedagógus 40 éve gyakorolja hivatását, melyet ugyanabban az óvodában, kitartó, lelkiismeretes és szorgalmas munkával, a nevelőközösség oszlopos tagjaként töltött.

Kálmánné Beke Emőke Ida

40 évig volt elkötelezettje a sérült gyermekek nevelésének, oktatásának. Nevelői, tanítói és osztályfőnöki munkáját szabadidős tevékenységek szervezésével, a művészetek iránti érdeklődés felkeltésével, a kreatív kézműves foglalkozások szervezésével színesítette. A város közművelődési intézményeivel, a civil szervezetekkel sok közös programot szervezett a gyermekek részére. Aktív szerepvállalásával, elkötelezettségével, gondoskodó személyiségével elismert és megbecsült tagja az Éltes Mátyás Általános Iskola tanulói és dolozói közösségének.

Nagyné Jancsó Irén

1978-ban szerzett tanítói oklevelet népművelés és rajz szakkolégiumi végzettséggel a Kaposvári Tanítóképző Főiskolán. Alós tanítóként 40 éven keresztül végezte nevelő-oktató tevékenységét. Lelkiismeretes, kimagasló szakmai színvonalú munkavégzése egyedi humorával párosulva különleges hangulatú tanórákat és szabadidős tevékenységeket eredményezett. Munkaszeretete, elhivatottsága, személyes példamutatása méltán vívta ki tanítványai, a szülők és a vele együtt dolgozó kollégák tiszteletét, megbecsülését.

Bacsa Antal Vilmosné

1986-ban szerzett tanítói és ének-zenei szakkollégiumi végzettséget a Kaposvári Tanítóképző Főiskolán. Egész munkássága alatt meghatározó volt a zene iránti elkötelezettsége. Hosszú éveken keresztül irányította az Árpád Fejedelem Általános Iskola énekkarát, rnagyon sok városi és város környéki fellépésen vett részt tanítványaival. A hagyományos pedagógiai módszerek mellett kihasználta a modern pedagógiai módszerek és technikai eszközök nyújtotta lehetőségeket is. Következetesség, határozottság, magas szintű szakmai tudás jellemezte munkavégzését.

Alseczné Sipos Ibolya

1982-ben a Kaposvári Tanítóképző Főiskolán szerzett tanítói és testnevelés szakkollégiumi végzettséget. A pedagógus pályán eltöltött négy évtized alatt gyerekek tucatjait vezette át az óvodás korból a kisiskolás koron át a felső tagozat kapujába. A gyerekekkel, a szülőkkel és a kollégákkal is jó munkakapcsolatot kalakított ki, a fiatalabb kollégák bármikor fordulhattak tanácsért hozzá. Az iskolai rendezvények szervezésében aktívan részt vállalt, az általa betanított színdarabok, mesejelenetek, népi játékok nélkül elképzelhetetlenek voltak a karácsonyi, farsangi programok. Igényessége, lelkesedése, fáradhatatlan tenni akarása példaként állítja a jövő pedagógus generációja elé.

Elismerő oklevelet kapott:

Kovács Gáborné

1983 óta dolgozik óvónőként a Nagyatádi Óvodákban. Nyugodt, kiegyensúlyozott személyisége, humora sokat segítette a kollégákat, gyermekeket az aktuális külső és belső változások elfogadásában.
Hiteles, etikus magatartása, munkahelye és munkája iránti elkötelezettsége eredményeként és elismeréseként telephelyvezetői megbízást kapott.
Felelősséggel végzi munkáját, támogatja, ösztönzi az innovációt, a kreatív gondolkodást. A pozitív intézménykép fenntartása, fejlesztése érdekében hatékonyan együttműködik az óvoda partnereivel.

Varga Miklós Györgyné 

1993-ban kezdett a Nagyatádi Óvodákban dolgozni. 18 éve folyamatosan a Gyöngyvirág óvodában tevékenykedik.
Csoportjába mindig szívesen fogadta a hátrányos helyzetű gyermekeket. Gondoskodott róla, hogy a felzárkóztatást igénylők megkapják a speciális fejlesztéseket.
Évek óta vizuális tehetségműhelyt működtet óvodájában, ahol a művészet iránt fogékony gyermekek fejlesztését végzi.
A szülőkkel nevelőpartneri kapcsolatot tart, elismerik munkáját, szeretik személyiségét.

Martinné Horváth Zsuzsanna 

1990. óta dolgozik a Nagyatádi Óvodáknál, ahol az évtizedek során többféle munkakört töltött be.
Az Alkotmány úti óvodában kezdett dolgozni képesítés nélküli óvónőként, majd irodai és élelmezésvezetői feladatokat látott el, 2006- óta dajkaként dolgozik.
Munkáját nagy szakmai elhivatottsággal végzi, pontos, megbízható, aktív szerepet vállal a közösségért.
Vidám, közvetlen természetével sok szülőnek és kisgyermeknek a szívébe lopta be magát a hosszú évek alatt.

Bárdosiné Vass Katalin

2003 óta dolgozik a Bárdos Lajos Általános Iskolában pedagógusként. Oktatói munkája mellett szerzett egyetemi szintű magyar szakos bölcsész diplomát 2006-ban. A magyar nyelv és irodalom színvonalas oktatása mellett számos közösségi feladatot végez, alaposan, kellő körültekintéssel és odafigyeléssel, precíz módon. A tanítványaiból szervezett színjátszó-csoportjával rendszeresen fellép a városban működő szervezetek rendezvényein.

Csendesné Boda Ágota

1983-ban kezdte tanítói tevékenységét az akkori 1. számú általános iskolában, majd a Babay József Általános Iskolában folytatta. Hosszú pályafutása során munkáját mindig kellő alázattal, odafigyeléssel végezte. A tanulóközpontúság, diákjainak feltétlen szeretete, következetesség jellemezi tevékenységét. Kollégái, az iskolavezetés mindig számíthat segítő közreműködésére, rendszeresen részt vállal közösségi tevékenységekben, rendezvények lebonyolításában. Feladatait kellő körültekintéssel és odafigyeléssel, precíz módon végzi, méltán megbecsült tagja a Bárdos iskola tantestületének.

Kámán Éva

2007-től aktív tagja a Nagyatádi Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagintézményének. A történelem és testnevelés tantárgyak kimagasló oktatásán túl ellátja a diáksportkör működéséhez és az iskolai alapítványhoz kapcsolódó feladatokat. Színvonalas műsorokat szervez városi ünnepségekhez. Tanítványai kimagasló eredményeket érnek el különböző versenyeken. Munkájának alapvető jellemzője a hivatástudat, a gyermek- és szakmaszeretet, a következetesség, igényesség, pontosság, a közösségért érzett felelősség, a tehetséges és hátrányos helyzetű tanulókkal való foglalkozásban elért eredményesség.

Friedrich Andrea

2011-től a Nagyatádi Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagintézményében tevékenykedő lelkiismeretes pedagógus és osztályfőnök. Kiváló szervezőképességét és aktív szerepvállalását mutatja a nyári táborozás életre keltése, a sportpoharakhoz kapcsolódó versenyek lebonyolítása és a Guinness rekord megdöntésében való közreműködés. Az alsós tantárgyak megfelelő szintű oktatása  a szívügye, mely során kimagasló eredményeket ért el a sajátos nevelési igényű tanulók körében. Nevelő-oktató munkája során folyamatos segítséget nyújt a gyermeknek, ismereteinek folyamatos gyarapításáról önképzéssel, szervezett továbbképzéseken való részvétellel gondoskodik.

Nagy Erika

1984-től dolgozik az Éltes Mátyás Általános Iskolában. Alsós, majd felsős pedagógusként, osztályfőnökként gondoskodó, féltő szeretettel kísérte végig, segítette át gyermekeit az iskolai élet nehézségein és legtöbbjüket támogatja a mai napig is felnőtt életükben.
Igazgatóhelyettesként és munkaközösség-vezetőként kimagasló szakmai hozzáértéséről tett tanúbizonyságot.
Gyógypedagógusként kiváló szakmai felkészültséggel, széles körű pedagógiai, pszichológiai, módszertani kultúrával rendelkezik.
Logopédusként gyermekek sokaságát tanítja a kommunikáció legfontosabb elemére, a beszédre.
Gondoskodó, gyermekszerető, a gyermek és felnőtt közösségért tenni akaró magatartása példaértékű az intézmény nevelőtestülete, szülői közössége és tanulói számára.

Rónai Violetta

1980-tól az Éltes Mátyás Általános Iskola gyógypedagógusa. Aktív szerepet vállalt az előkészítő osztály, majd az értelmileg akadályozott tanulók foglalkoztató csoportjának a kialakításában, megszervezésében, dokumentációjának elkészítésében. Tanulói számtalan kulturális bemutatón arattak sikert színdarabjaikkal. Munkaközösség vezetőként elhivatottan támogatja a tanulást segítő új módszertani kultúrák megismerését és használatát; a zenei nevelésben, drámapedagógiában rejlő lehetőségek alkalmazását.
Magas színvonalú szakmai hozzáértésének, gyermekszerető, gondoskodó magatartásának köszönhetően a nevelőtestület elismert tagja.

Kovács Orsolya

2016 augusztusa óta a Nagyatádi Pedagógiai Szakszolgálat aktív dolgozója. Gyógypedagógusként elsődleges kompetenciája a korai fejlesztésben valósul meg. A fejlesztésben részesülő babákkal, kisgyermekekkel és családjukkal az első pillanattól fogva bensőséges szakmai kapcsolatot ápol. 31 éven keresztül a munkájára lelkiismeretesség, empátia és tolerancia jellemző. Munkakörén túl szívesen vállal plusz feladatot, ami szakmai elhivatottságát is mutatja. Team munkában közvetlen kollégái mindig számíthatnak rá.

Novográdeczné Kakrik Ildikó

2015-től a Nagyatádi Ady Endre Gimnázium kiemelkedő magyar nyelv és irodalom szakos pedagógusa.
Pályája során a középpontban mindig a diákok fejlődése állt. Kiemelt figyelmet fordított a kivételesen tehetséges és a tanulási nehézséggel küzdő gyerekekre is.
Kiváló szervező, akinek nem csak az volt a fontos, hogy magas szakmai színvonalon tartsa óráit, hogy diákjait felkészítse az érettségire, hanem az is, hogy olyan programokkal lepje meg a gyerekeket, melyekkel otthon érezhetik magukat az iskolában.
Jó érzékkel készítette az iskolai és városi műsorokat, szöveg-és zeneválasztásai emelték a megemlékezések színvonalát.
Számos versmondó versenyre készítette diákjait, emellett több egyéni és csapatversenyen is indított tanulót.
Az iskola történetében négyszer rendezett Tehetséggálát, ahol iskolájuk kiemelkedő tanulói, tehetséges diákjai mutathatták meg kvalitásaikat.

Simonné Bolla Marianna

1981-ben történelem – ének-zene tanárként kezdte meg tanári pályáját, 37 éve munkahelye a Nagyatádi Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola.
Keze alól történészek, levéltárosok és történelemtanárok kerültek ki. Szívügye volt a történelemversenyeken való aktív részvétel, így nem telt el év, hogy a megyei, országos versenyre ne készített volna tanulókat, akik igazán szép eredményeket értek el.
Pályája során folyamatosan képezte magát, 2010-ben szerezte meg szakvizsgázott pedagógus oklevelét. Közép – és emelt szintű érettségire magas szakmai színvonalon készítette fel tanulóit hozzásegítve őket a felsőoktatásba jutáshoz.
Nagyon sok kirándulást szervezett, törekedett arra, hogy a diákok ne csak Magyarország, hanem a környező országok jelentős városait, településeit is megismerhessék.
Példamutató az az energia, fáradhatatlanság, lelkesedés, mellyel munkáját végezte. Egykori diákjai a mai napig nagy tisztelettel és szeretettel emlékeznek Rá, és köszönik meg alapos és lelkiismeretes tanári szakmai felkészítő munkáját.

Kiss Attila János

33 éven át dolgozott eredeti végzettségének megfelelően az informatika területén, majd 2012-ben az Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola matematika és informatika tanára lett.
Szakmai tudása, széleskörű műveltsége, embersége, élettapasztalata azonnal alkalmassá tette arra, hogy pedagógusi pályájának első évétől kezdve folyamatosan osztályfőnökséget vállaljon.
A matematika iránti elkötelezettsége minden tettében megnyilvánult. Fontosnak tartotta, hogy a tanulók értelmesen és hasznosan töltsék el szabadidejüket is. Kezdetektől sakk szakkört vezetett az iskolában, ahol nemcsak a sakk iránti szeretetét, hanem a logikus gondolkodásra nevelést is fontosnak tartotta.
A Gondolkodás Napja iskolai program megszervezője és lebonyolítója. Diákjai rendszeresen és eredményesen szerepeltek a megyei sakk diákolimpián.
Nem csak a kiemelkedő képességű, tehetséges tanulók, hanem a hátrányos helyzetű, nehéz körülmények között élő gyermekek felkarolása is szívügye volt.
Tanári tevékenysége mellett fáradhatatlanul vállalt újabb iskolai és iskolán kívüli feladatokat. Könyvet írt, pályázott, intézte az iskolai Pro Futuro Nagyatád alapítvány ügyeit, helytörténettel foglalkozott.

Szücs Gyuláné

2008-tól a Nagyatádi Közoktatási Intézmény iskoláiban, 2012-től pedig a Kaposvári SZC Nagyatádi Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájában tanít német nyelvet. Magas szintű szakmai tudásával sok tanulót juttatott el sikeres záróvizsgához, nyelvvizsgához. A közvetlenség, a humor, a középiskolás korosztály neveléséhez, oktatásához szükséges következetesség és szigor szerencsésen vegyül személyiségében. Osztályfőnöki tevékenységével, iránymutatásával igyekezett felkészíteni diákjait a mindennapok kihívásaira.

Tálosné Fekete Beáta

1992-ben kereskedelmi üzemgazdászként kezdte pedagógus pályafutását az akkori nevén 524.sz. Kereskedelmi Szakközépiskola Ipari és Kereskedelmi Szakmunkásképző Intézetben, ahol szakmai elméleti tantárgyak oktat azóta is. 2003-ban pedagógus diplomát szerzett, és azóta közgazdász tanárként folytatja oktató-nevelő munkáját. Emellett osztályfőnöki, munkaközösség-vezetői feladatokat lát el, 2005-től koordinálja az Útravaló ösztöndíj-program működését, segíti a tanulók felzárkóztatását. Részt vesz tehetséggondozásban, így az idei tanévben is több tanulót készített fel a Szakma Kiváló Tanulója Versenyre szakács és kereskedő szakmában, akik közül öten az elért eredményük alapján mentesülnek az írásbeli szakmai vizsga alól.

Megosztás