Pénzügyi számításokkal egybekötött kincskeresés és tojáspiacozás – Pénz7 a NASZI-ban

Tizedik alkalommal szervezték meg országosan a pénzügyi és vállalkozói témahetet középiskolások számára. A korábbi évekhez hasonlóan, immáron 8. alkalommal a NASZI iskola is részt vett a programsorozaton. eseményhez, melynek programjait Balla Ildikó oktató állította össze.

A Pénz7 minden tanévben egy nagy sikerrel megvalósított témahét országszerte, 2015 és 2016 között a Magyar Bankszövetség a Pénziránytű Alapítvánnyal együttműködésben indította el. 2017-től az EMMI mint projektgazda, a tananyagot a tanév hivatalos rendjébe is beillesztette. A programsorozat célja, hogy a fiatalok tudatosabban kezeljék pénzügyeiket, megbízható forrásból származó, a hétköznapi életben is hasznosítható ismeretekhez jussanak a gazdaság és a pénzvilág működéséről. A 10 éves jubileumra való tekintettel ebben a tanévben átfogó tematikával készültek a szervezők, „Pénzügyi életleckék” illetve „Gondolkozz és vállalkozz!” címmel. A nagyatádi szakképző iskolában a hét programjait Balla Ildikó oktató állította össze.

Az ajánlott tematikus tanórák megtartásán felül különböző programokban, játékos feladatokban és előadásokon vehettek részt a tanulók. A Pénziránytű alapítvány, a MedveMatek csapatával együttműködésben megnyitotta a PénzFutam pályákat. Az ország több mint 250 pontján elérhető szabadtéri pályákon – Nagyatádon a Széchenyi Parkban – egy tanítási óra alatt tesztelhették pénzügyi és matematikai tudásukat a diákok. Így egy különleges osztályprogram keretében, izgalmas feladatokat tartalmazó szabadtéri kaland során 7 osztály, közel 130 diák oldotta meg a pénzügyi feladványokat a Széchenyi Parkban. Kvízek, számítási példák, gyakorlatias, korosztályra szabott feladványok, jó levegő és egy kis mozgás várta a tanulókat.

A hét folyamán további programként szerepeltek a digitális kultúra és a digitális alkalmazások tanóráinak keretein belül, egyebek között a Pénziránytű által összeállított játékos Kahoot kvízfeladatok, amelyek próbára tették a diákok meglévő pénzügyi ismereteit. Harmadik elemként egy egyedi programot is megvalósítottak a projekthét során: Herr Dávid oktató saját fejlesztésű, „Tojáspiac” nevű online játékát próbálhatták ki a diákok. A játék keretében a gyerekek egy piaci szimuláción vettek részt, ahol a tojás ára körről-körre változott – hol olcsóbb, hol drágább lett. A cél az volt, hogy a 10 ezer forintos kezdőtökét a játék végére minél jobban megsokszorozzák. A játékhoz egy google táblázatot állított az oktató, a gyerekek a műveleteket, számokat ide írhatták be. Minden körben kaptak egy hírt a piacról, amiből következtetni lehetett az árak mozgására: ha például leégett az ország legnagyobb csibefarmja, akkor a következő körben nőtt a tojás ára, de ha EU-s támogatásokat kaptak a gazdák, akkor csökkentek. A játék érdekességét fokozta, hogy nem csak tojásokat lehetett eladni és venni, hanem tojást tojó tyúkokat, tojást serkentő csirketápot, sőt, a kellő tőkét összegyűjtő diákok még tojásinkubátort is vehettek, vagyis lényegében egy egész tojásgyár-birodalmat építhettek. A játék a gyerekeket tudatos pénzügyi gondolkodását, logikai és matematikai készségeit hivatott fejleszteni.

A projekthét zárásaként a helyi OTP Bank fiókvezetője, Basics Brigitta tartott előadást a hitelek különböző formáiról és a biztonságos online bankolás és vásárlás fontosságáról. Továbbá életszerű, gyakorlatias tanácsokkal látta el a fiatalokat, felhívva a figyelmüket a mindennapi életben egyre elterjedtebb online csalások veszélyeire.

Az intézményben tanuló diákok visszajelzései pozitívak, élvezettel vetették bele magukat a játékos feladatokba, érdeklődéssel hallgatták a hasznos információkat. Pénzügyi tudásukat nemcsak tesztelhették, hanem gyarapíthatták is a hét színes programjai során.

Megosztás