Sztrájk a Bárdosban: „nem a grund, hanem a Bábu vagy-dal illik ide”
A Bárdos iskola 21 tanára tartott ma délelőtt kétórás figyelemfelhívó sztrájkot. A felsősök közül sokan nem mentek be az intézménybe, ami erősödő szülői támogatást és tudatosabb hozzáállást jelez a résztvevők számára.
A pedagógusok megköszönték a szülők és a diákok támogatását, szerkesztőségünknek úgy fogalmaztak:
a jelek szerint egyre többen értik meg, hogy a küzdelmük elsősorban nem önmagukról, hanem a magyar fiatalok jövőjéről szól.
– Ennek az országnak egyetlen kincse van, vagy inkább lehetne, mégpedig a szürkeállománya, ezért létkérdés egy olyan oktatási rendszer létrehozása, amelyik magas hozzáadott értéket teremt, ezáltal lehetővé teszi a jövő nemzedékeinek a versenyképes tudás megszerzését – fogalmazott egyikük.
Mint ismert, hónapok óta tart a pedagógusok tiltakozása, ennek céljairól is írtunk már. Legutóbb egyhetes, ún. gördülő sztrájkot hirdetett a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, ehhez csatlakoztak ma nagyatádi tanárok. Úgy értesültünk, 24-en jelezték részvételüket, de többen megbetegedtek. A demonstrálók csupán egy fotót közöltek és pár mondatot írtak a közösségi oldalra: „A csend nem rend!”; „Most komolyan, ki fog holnap tanítani?”; „Mert vétkesek közt cinkos, aki néma.”
– Kinek ilyen, kinek olyan oka van, hogy nem vesz részt, vagy nem mer csatlakozni a sztrájkhoz – mondta az egyik tanárnő. – Én mindössze annyit mondtam a többieknek, ne a Mi vagyunk a grundot énekeljük már huszadszor, a Bábu vagy sokkal ideillőbb.
A „Sztrájk őrs 6 pontjá”-nak képét is megosztották.
Fárasztó, demoralizáló és fájdalmas egyben, ami hónapok óta történik
– összegezték a helyzetüket és a kilátásaikat a tiltakozó pedagógusok.
– Az oktatást felügyelő belügyminiszter úr ledarálta az egészségügyet is, mi másra számíthatunk mi, vajon milyen „szakmai” döntéseket várhatunk? – tette fel a költői kérdést egyikük.
Kérdésünkre Iváncsics Gyula igazgató azt mondta: a résztvevők megfelelő módon és kulturáltan jelezték számára, hogy élni kívánnak a jogukkal, ő pedig a Kréta rendszeren tájékoztatta a szülőket, a sztrájk idejére megszervezte a gyerekfelügyeletet, és ahol tudta, a tanítást.
Az első két órára viszonylag sok szülő nem küldte el gyermekét az iskolába a demonstráló pedagógusok szerint, amit ők jó jelnek tekintenek, mondván, egyre több szülő támogatja őket, és érti meg, hogy a gyereke jövője a tét.